play
0:00
/
0:00
#Walks

Fredrik Hildebrand och renässansen av det sunda förnuftet - Killander & Björk

Vad behöver man som företag tänka på 2021 för att bli ett uppskattat och välmående varumärke? Med den frågan som inflygning diskuterar Andreas Killander och Mats Björk framtiden för varumärken med Fredrik Hildebrand som spenderat sitt yrkesliv som rådgivare i varumärkes och kommunikationsfrågor.

I det här avsnittet delas kunskap kring:

  • Renässansen av det sunda förnuftet
  • Konsumenternas nya drömmar
  • Be good, be human, be real vs fejkad godhet
  • Empati som verktyg

Hållbara aktörer som nämns i samtalet:

  • Adyen – betalplattform
  • Matsmart – enkel, hållbar och billig mat online
  • Cake – elektriska motorcyklar
  • Esatto – en digital byrå
  • Techarenan – plattform för innovation och entreprenörskap
  • Sellpy – Second hand online
  • Tradera – Begagnat online

Liknande innehåll