Best Lead Generating Website

Vi har tillsammans med vår kund Moderna Försäkringar vunnit pris för Best Lead Generating Website på Episerver Web Awards 2016.

Priset delas ut av Episerver under deras årliga event Episerver Ascend Nordic till den website som på ett tydligt och starkt sätt bidrar till att nå uppsatta nyckeltal. För Moderna Försäkringar handlar det om öka försäljningen av försäkringar samt på ett ännu bättre sätt serva befintliga kunder.

När vi startade samarbetet med Moderna Försäkringar hade vi ett övergripande mål om att markant förbättra försäljning genom en bättre digital närvaro. Den viktigaste delen i detta är att förstå vilka sina potentiella kunder är, om hur man engagerar och konverterar dem till att bli kunder. En grund för lyckas med detta är att skapa en flexibel plattform som enkelt går att anpassa både vad gäller paketeringen av produkterna men även hur de presenteras och att det lika självklart går att mäta allt. 

”Vi satte ett oerhört ambitiöst mål när vi startade projektet och kan nu konstatera att vi på rekordtid har överträffat målet med råge. Den nya plattformen innebär att Modernas digitala kanal ligger i framkant avseende konvertering och time-to-market” - säger Patrik Lundholm, ansvarig webb hos Moderna Försäkringar.

Lyssna gärna även på Patriks webinar som han håller den 25 januari kl 10:00. Läs mer om det och anmäl dig här.

Time-to-market

Utifrån målsättningen skapade vi en ny webbplattform där Moderna Försäkringars produktutvecklare kan konfigurera nya och befintliga produkter i sitt affärssystem för att sedan publicera dem på webben via några få knapptryckningar.

En av de största vinsterna med den nya webbplatsen är att time-to-market för nya produkter gått från flera månader till några dagar. Detta gör att Moderna snabbare kan anpassa sig för marknadsförändringar betydligt snabbare än de flesta av sina konkurrenter.

 

Mätning & analys

Websiten gör det möjligt för Moderna Försäkringar att kontinuerligt mäta – analysera – förbättra. Siten är uppbyggd för att besökaren ska hitta rätt produkt, till rätt pris samt direkt kunna teckna sina försäkringar. A/B-testning genomförs löpande genom att använda Episervers inbyggda plugin för personifiering och A/B-tester. Adobe Dynamic Tag Manager används för att analysera besökarnas beteende och för att optimera säljprocessen.

 

Hur har det gått?

Den nya websiten har nu varit live sedan våren 2016 och mycket framgångsrikt ökat konverteringen för samtliga uppsatta mål. Försäljningen har ökat markant via denna kanal, + 50 %. Anledningen till detta är ett förenklat teckna-försäkrings-flöde samt att det idag fungerar lika bra på samtliga enheter (dator/padda/mobil). Noterbart är också att den ökade försäljningen är tillväxt, dvs den har inte ”kanibaliserat” på övriga försäljningskanaler.

Av de som inte tecknar försäkring direkt skapas leads automatiskt i Moderna Försäkringars CRM-system. I efterbearbetningen kommer Modernas säljavdelning i kontakt med 20% och där cirka 20% av dessa väljer att teckna försäkring.

Vi på Esatto är mycket stolta över detta pris och ser det som ett bevis på att lever upp till de krav vi ställer på oss i rollen som digital partner. En partner som lika självklart bidrar med teknik, UX och digital affärsutveckling.

 Nomineringen löd

"You can't visit this website without leaving your contact details! Moderna Försäkringar has truly built a lead generator, and with a clear customer journey they guide you through the different steps in an efficient and goal-oriented way" - Episerver Web Awards 2016.

 

 

  • En bild med grön bakgrund som symboliserar hur vi har jobbat med Episerver och React
    React och Episerver: Är vi där än?
  • darksocial_AW_Coverbild_1080x1080_web.png
    Dark Social AW 26 april
  • mats
    Esatto deltar i Good Tech Hack
  • Fyra händer med knutna nävar som möts i mitten
    Mixat kund- och leverantörsteam
  • Esattos medarbetare Johan
    Riskerna med Business Model Canvas
  • Custellence logga
    Custellence - från insikt till handling
  • Tre av esattos medarbetare
    Esattos karriärsite
  • Episerver logga
    Episerver – konkurrensfördel
  • Esattos medarbetare Louise och Josefin
    Esatto-familjen blir större
  • Esattos medarbetare Jocke
    Joakim - ny Creative Director
  • Detaljbild av vajrar som bildar ett rutnät
    AI – Ska vi börja nu eller kan vi vänta?
  • Logga om dark social
    Marknadsförares största utmaning hittills?
  • två medarbetare med lila filter
    En podd om vår framtid
  • Tre personer håller upp diplom
    Best Lead Generating Website
  • Esattos medarbetare Hanna
    Hej hallå Hanna!
  • Personer som räcker upp handen
    Välkommen till framtiden
  • Personer som spelar boule
    Episerver Premium Partner
  • En av Esattos medarbetare
    We are on a roll!
  • Esattos medarbetare Amanda och Hanna håller upp sina mobiler
    Esattos stjärnhimmel expanderar!
  • En man håller föredrag framför publik
    Kompetensfrukost
  • Dator och surfplatta som visar grafer
    Esatto <3 Analys
  • Hund med glasögon
    Kompetensfrukost
  • Esattos medarbetare Johan
    All we want for Christmas
  • En tjej och en kille med emojiansikten
    Vi satsar på sociala medier med Dingle
  • Esattos medarbetare Pierre
    Pierre stärker vårt utvecklingsteam
  • Esattos medarbetare Anna
    Anna-lys
  • Dator på träbord med kaffekopp och skrivblock
    Vi söker en Frontend Lead
  • Esattos medarbetare Björn
    Välkommen Björn
  • Esattos medarbetare Thomas och Henrik
    Vi växer i sundsvall
  • Esattos medarbetare Nathalie
    Dingle växer
  • Orangea stolar i ett mötesrum
    Vi söker en senior webbutvecklare
  • Esattos medarbetare Frida
    Esatto <3 Frida
  • Mockup hemsida
    Episerver web awards
  • Esattos medarbetare Mats och Michael
    Nya topprekryteringar
  • Esattos medarbetare Johan
    Ny digital affärsutvecklare
  • Esattos medarbetare Hannah
    Nummer 28
  • Tre medarbetare på möte
    Ung Cancer mentorskapsprogram
  • Esattos medarbetare Alexander
    Välkommen Alexander
  • Esattos medarbetare Ludvig Andreas och Lisa
    Välkommen Ludvig, Andreas och Lisa
  • Vita hyllor på en vägg
    Esattos nya boning