Best Lead Generation Website

Vi har tillsammans med vår kund Moderna Försäkringar vunnit pris för Best Lead Generation Website på Episerver Web Awards 2016.

Priset delas ut av Episerver under deras årliga event Episerver Ascend Nordic till den website som på ett tydligt och starkt sätt bidrar till att nå uppsatta nyckeltal. För Moderna Försäkringar handlar det om öka försäljningen av försäkringar samt på ett ännu bättre sätt serva befintliga kunder.

När vi startade samarbetet med Moderna Försäkringar hade vi ett övergripande mål om att markant förbättra försäljning genom en bättre digital närvaro. Den viktigaste delen i detta är att förstå vilka sina potentiella kunder är, om hur man engagerar och konverterar dem till att bli kunder. En grund för lyckas med detta är att skapa en flexibel plattform som enkelt går att anpassa både vad gäller paketeringen av produkterna men även hur de presenteras och att det lika självklart går att mäta allt. 

”Vi satte ett oerhört ambitiöst mål när vi startade projektet och kan nu konstatera att vi på rekordtid har överträffat målet med råge. Den nya plattformen innebär att Modernas digitala kanal ligger i framkant avseende konvertering och time-to-market” - säger Patrik Lundholm, ansvarig webb hos Moderna Försäkringar.

Lyssna gärna även på Patriks webinar som han håller den 25 januari kl 10:00. Läs mer om det och anmäl dig här.

Time-to-market

Utifrån målsättningen skapade vi en ny webbplattform där Moderna Försäkringars produktutvecklare kan konfigurera nya och befintliga produkter i sitt affärssystem för att sedan publicera dem på webben via några få knapptryckningar.

En av de största vinsterna med den nya webbplatsen är att time-to-market för nya produkter gått från flera månader till några dagar. Detta gör att Moderna snabbare kan anpassa sig för marknadsförändringar betydligt snabbare än de flesta av sina konkurrenter.

 

Mätning & analys

Websiten gör det möjligt för Moderna Försäkringar att kontinuerligt mäta – analysera – förbättra. Siten är uppbyggd för att besökaren ska hitta rätt produkt, till rätt pris samt direkt kunna teckna sina försäkringar. A/B-testning genomförs löpande genom att använda Episervers inbyggda plugin för personifiering och A/B-tester. Adobe Dynamic Tag Manager används för att analysera besökarnas beteende och för att optimera säljprocessen.

 

Hur har det gått?

Den nya websiten har nu varit live sedan våren 2016 och mycket framgångsrikt ökat konverteringen för samtliga uppsatta mål. Försäljningen har ökat markant via denna kanal, + 50 %. Anledningen till detta är ett förenklat teckna-försäkrings-flöde samt att det idag fungerar lika bra på samtliga enheter (dator/padda/mobil). Noterbart är också att den ökade försäljningen är tillväxt, dvs den har inte ”kanibaliserat” på övriga försäljningskanaler.

Av de som inte tecknar försäkring direkt skapas leads automatiskt i Moderna Försäkringars CRM-system. I efterbearbetningen kommer Modernas säljavdelning i kontakt med 20% och där cirka 20% av dessa väljer att teckna försäkring.

Vi på Esatto är mycket stolta över detta pris och ser det som ett bevis på att lever upp till de krav vi ställer på oss i rollen som digital partner. En partner som lika självklart bidrar med teknik, UX och digital affärsutveckling.

 Nomineringen löd

"You can't visit this website without leaving your contact details! Moderna Försäkringar has truly built a lead generator, and with a clear customer journey they guide you through the different steps in an efficient and goal-oriented way" - Episerver Web Awards 2016.

 

 

  • Hej hallå Hanna!
  • Är du den webbanalytiker vi söker?
  • Custellence - från insikt till handling
  • We are on a roll!
  • Best Lead Generation Website
  • Välkommen till framtiden
  • Episerver Premium Partner
  • Episerver – konkurrensfördel
  • Esattos stjärnhimmel expanderar!
  • Kompetensfrukost
  • Esatto <3 Analys
  • Kompetensfrukost
  • All we want for Christmas
  • Vi satsar på sociala medier med Dingle
  • Pierre stärker vårt utvecklingsteam
  • Anna-lys
  • Vi söker en Frontend Lead
  • Välkommen Björn
  • Vi växer i sundsvall
  • Dingle växer
  • Vi söker en senior webbutvecklare
  • Esatto <3 Frida
  • Episerver web awards
  • Nya topprekryteringar
  • Ny digital affärsutvecklare
  • Nummer 28
  • Ung Cancer mentorskapsprogram
  • Välkommen Alexander
  • Välkommen Ludvig, Andreas och Lisa
  • Esattos nya boning