Thoughts

Den nya konsumenten - här är trenderna som formar framtiden

För sjunde året i rad gick Techarenan av stapeln. På årets upplaga av Techarenan bright avhandlades trender inom diverse, allt ifrån Nasdaq till hållbarhet och kompetensförsörjning.

Men det är bolag som skapar, sätter och följer trender. Och det är något som givetvis påverkas av konsumenten. Fredrik Hildebrand som arbetar med varumärkesfrågor hos oss på Esatto deltog i en debatt som behandlade just det - vilka konsumenttrender ser vi framåt och hur påverkar det affärsverksamheter och affärsmodeller?

Kort om panelens innehåll

Panelen var överens om att konsumenternas makt och medvetenhet stärks allt mer. Det räcker inte längre att bara vara ett härligt företag utan du måste stå för någonting mer och ta ställning i viktiga samhällsfrågor. Pandemin har medfört många beteendeförändringar som med all sannolikhet kommer finnas kvar. Vi kommer nog inte resa i arbetet som förr. Vi kommer nog fortsätta handla på nätet med hemleverans av fler typer av produkter och tjänster. Vi kommer nog fortsätta med elektriska mobilitetstjänster. Detta och mycket mer diskuterades i panelen.

Paneldeltagare

Utöver Fredrik deltog Katarina Nordin på Adyen, Ulf Skagerström grundare av Matsmart och Stefan Ytterborn, grundare av Cake. Moderator var Linda Nyberg.

Frågor eller vill bara prata?
Fredrik Hildebrand
es.ottase@dnarbedlih.kirderf+46 70 614 61 97