Har du koll på din kundresa? Du kanske måste tänka om.

Studier visar att många företag anser sig ha en bra kundupplevelse, men det är få kunder som håller med. Varför? Ett misstag många gör är att skapa förståelse och insikt för en process snarare än en upplevelse. Vågar du ta reda på om du är en av dem?

I november 2020 höll Johan Sjöström, strateg på Esatto och kursledare inom CX på Resumé och Dagens Industri, tillsammans med Jerker Knape, Service Designer & Business Developer på Custellence ett webinar på temat kundresan. Moderator var Kajsa Dymling, strategisk projektledare på Esatto.

I webinaret diskuterades vikten av att förstå det upplevda hos kunden och varför det gör stor skillnad på din verksamhets affär och varumärke. De tog också upp konkreta tips på hur du taktiskt kan arbeta med en kundresekarta till det mer strategiska i en roadmap eller varumärkesfråga.

Webinaret var mycket uppskattat med över 200 anmälda, och Johan och Jerker fick fin respons från deltagarna efteråt.

"Inspirerande och lärorikt, och genom sättet ni interagerade med deltagarna blev den digitala upplevelsen väldigt bra."

"Kanon om du aldrig jobbat med kundresor tidigare!"

"Mycket bra event. Välorganiserat och innehållsrikt - bra jobbat!"

"Inspirerande, lärorikt och välpaketerat. Den digitala upplevelsen var idag ett strå vassare än det analoga alternativet. Det är inte ofta jag haft den känslan sedan pandemin startade. Hatten av!"

Arbetar du med kundresan, eller är du nyfiken och vill börja? Kanske vill du förstå hur ni kan förbättra delar i er kundresa, eller hur ni kan optimera verktyg och arbetssätt? Då tycker vi att du ska titta på webinaret, det finns i sin helhet i videon nedan.

Vill du grotta ner dig ännu mer i frågor och funderingar relaterade till kundresan i din egen verksamhet? Då kan Johan Sjöström hjälpa dig.
Johan Sjöström
es.ottase@mortsojs.nahoj0730700831