Utbildning

Kundresan – Customer Experience och Customer Journey Mapping

Genom Customer Experience (CX) och Customer Journey Mapping kan du skapa insikter och förståelse för dina kunder och därigenom utveckla bättre produkter, effektivare kommunikation och starkare lojalitet. Under denna tvådagarsutbildning, som varvar teori med praktik, får du lära dig hur du konkret kan arbeta med CX och Customer Journey Mapping i din verksamhet.

Om utbildningen

Customer Experience, CX, är en affärsdisciplin som handlar om att utveckla tjänster och verksamheter där man sätter kunden i centrum, involverar kunden i företagets affärsprocesser och därmed skapar förutsättningar för att få nöjdare, mer trogna kunder.
En av hörnstenarna i CX är att förstå kundens upplevelse av kontakterna den har med er som företag över tid. Dessa kontakter kan visualiseras i form av en kundresa, en så kallad Customer Journey Map.
På kursen får du kunskap i hur CX fungerar. Du får lära dig att skapa en Customer Journey Map och integrera förändringarna i din organisation.

Utbildningen går igenom

  • Customer Experience (CX) som affärsdisciplin: begreppen, vad en kundupplevelse består av och hur vi kan förstå den
  • Customer Journey Mapping, modell, arbetssätt och moment:
  • Personas och Empathy mapping, insamling av kundinsikter, kundens behov och beteende, kontaktpunkter och kanaler
  • Övningar i hur du skapar en Customer Journey Map
  • Hur du kan mäta upplevelsen av era tjänster kopplat till Customer Journey Mapping
  • Affärsutveckling och verksamhetsstyrning med CX
  • Hur du kan starta förändring i just din verksamhet

Utbildningsform

Utbildningen genomförs i samarbete med Resume (anmälan sker på Resumés hemsida) . Utbildningen genomför genom fysiska träffar som fördelas på två dagar. (19-20 Januari 2022) på Scandic Anglais, Stockholm (09:00-16:30).

Denna utbildning är i formatet Master Class.
Läs mer om våra olika utbildningsformer (Crash Course, Course och Master Class)

För vem?

  • Marknadschefer och marknadsförare
  • Ansvarig för kundupplevelse
  • Affärsområdesansvariga
  • Affärs- och verksamhetsutvecklare
  • Support- och kundtjänstansvariga
  • Strateger
  • Produktägare

Kursledare

Johan Sjöström arbetar som Customer centric Business Developer på Esatto och har 18 års erfarenhet som konsult inom digital utveckling och design av digitala kundupplevelser. Idag utbildar och hjälper Johan företag genom att kombinera kundinsikt, designtänkande och lean-startup-metoder för att sätta affärsutvecklings- och innovationsprocesser i rätt riktning, bland annat Customer Journey Mapping och Customer Experience Management. Johan har arbetat med en mängd kunder i olika branscher genom åren såsom ICA, JM, UC, Apoteket Kronan, Apoteket Hjärtat, Polisen, Riksdagsförvaltningen, Moderna försäkringar och Tele2.


January 19, 08:00 AM
17 900kr exkl. moms
Scandic Anglais, Humlegårdsgatan 23, Stockholm
Specifika önskemål på utbildningsupplägg? Kontakta Johan så anpassar vi formen för era förutsättningar.
Johan Sjöström
Kursledare
es.ottase@mortsojs.nahoj