Vi rustar för framtiden

Världen står lite still nu och vi har lite tid över. Den har vi beslutat att investera i att inspirera våra kunder och förhoppningsvis bidra med ny kunskap. Vi har satt ihop en exklusiv webinarserie med ämnen som vi tror ligger rätt i tiden. Vill du gå på ett eller alla fyra? Det är upp till dig. Alla webinars är givetvis gratis! Ser du ett spår som inte är relevant för dig men känns intressant för någon av dina kollegor? Dela gärna vidare inbjudan.

En spännande webinarserie med fyra aktuella ämnen

Webinaren är uppdelade i fyra spår. Vi kör ett spår i veckan fyra veckor framåt

SPÅR 1 - Ett nytt användarbeteende, 21 april 10.00

Vilken kunskap får du med dig?
Du får höra om hur sökbeteenden på nätet har ändrats senaste tiden och hur ni som organisation kan agera på det. Vi lyfter också vikten av att inte tappa fokus på sitt varumärkeslöfte och att bygga tillit i en värld även efter Covid-19.

Vem riktar sig webinariet till?
Alla som intresserar sig för digital marknadsföring och kundupplevelse. Kanske är du affärsutvecklare, jobbar på en marknadsavdelning eller VD som intresserar sig för hur ni kan bygga tillit hos era kunder?

Talare: Johan Sjöström Business Designer på Esatto och kursledare för kundresor på Resume & Fredrik Viktorsson, VD på Raw digital

Datum och tid: 21 april 10.00 (60 min varav 20 minuter diskussion och frågor)

Var: Teams (vi skickar inbjudan efter din anmälan)

Anmäl dig: HÄR


SPÅR 2 - En ny framtid ger en ny vardag, 28 april 10.00

Vilken kunskap får du med dig?

Vi tror att det är hög tid att hitta rätt riktning för er verksamhet. När omvärlden är oviss blir det viktigare med en tydlig ledstjärna och enkla strategier som skapar resultat.

Vi går här igenom våra arbetssätt för att länka ihop framtiden med vardagen. Vi tittar tillsammans på hur du kan jobba med framtidsbilder och en ledstjärna samt hur du tar fram en digital strategi för att din verksamhet och för era kanaler, tjänster och plattformar. Vidare vill vi också visa hur man länkar ihop strategin med taktiker, fokus och aktiviteter.

Tanken är att det ska vara enkelt för alla att prioritera vad man ska göra i vardagen för att bygga i rätt riktning och med goda resultat mot framtiden.

Vem riktar sig webinariet till?

Det här är ett webinar för dig som arbetar med marknad, kommunikation och försäljning, tjänsteutveckling, produktägarskap och digitala plattformar, utveckling, innovation och hållbarhet.

Talare: Mats Björk, Digital strateg på Esatto

Datum och tid: 28 april 10.00 (60 min varav 20 minuter diskussion och frågor)

Var: Teams (vi skickar inbjudan efter din anmälan)

Anmäl dig: HÄR


SPÅR 3 - En ny marknad och en halverad marknadsbudget, 5 maj 10.00

Vilken kunskap får du med dig?
Hur kan vi arbeta med kommunikation och marknadsföring när vi helt plötsligt har en förändrad, eller i vissa fall, helt ny marknad? För alla som är igenom den initiala panikfasen kommer det här att vara ett värdefullt webinar, där vi försöker balansera behoven i dag med behoven i morgon. Genom ett antal scenarier som speglar olika förutsättningar för olika organisationer försöker vi reda i hur marknadsresurser bäst prioriteras i kris. Fokus kommer ligga på planering och prioritering – men vi kommer även beröra en del saker som ligger närmare verksamheten och det vardagliga arbetet.

Vem riktar sig webinariet till?
För dig som arbetar som marknadschef eller marknadsförare, eller är engagerad i de frågorna.

Talare: Johan Axelsson, Digital strateg på Esatto & Sofia Eriksson, Paid Media Manager på Esatto

Datum och tid: 5 maj 10.00 (60 min varav 20 minuter diskussion och frågor)

Var: Teams (vi skickar inbjudan efter din anmälan)

Anmäl dig: HÄR

Spår 4 - Digital analys som affärsstöd, 12 maj 10.00

Vilken kunskap får du med dig?
Vi går igenom hur man kommer igång med att ta datadrivna beslut. Vi delar med oss av tips och råd om vad som är viktigt att mäta och hur man följer upp och utvärderar sina digitala initiativ (vare sig det är en ny webbplats, app, funktion eller något helt annat). Det blir även bra, roliga och skrämmande exempel på hur andra jobbar med data och hur man bygger en datadriven kultur med tanke på integritet och GDPR.

Vem riktar sig webinariet till?
Alla som jobbar med utveckling och kommunikation, till exempel marknadschefer, kommunikatörer, projekt- och förvaltningsledare.

Talare:Tom Gustafsson, Head of Analytics på Esatto

Datum och tid: 12 maj 10.00(60 min varav 20 minuter diskussion och frågor)

Var: Teams (vi skickar inbjudan efter din anmälan)

Anmäl dig: HÄR


Frågor? Hör av dig till mig!
Emelie Sundqvist
es.ottase@tsivqdnus.eileme073-670 63 39