Varumärke i en digital värld

Ditt varumärke är centralt för hur du upplevs och det är i samspelet mellan affär, design, teknik och kommunikation som det händer. Oftast är det i digitala kanaler som dina kunder upplever dig och då är det viktigt att både kunna särskilja dig och erbjuda en sömlös upplevelse.

Allt börjar med en strategi

Företag, oavsett bransch, måste ständigt se över sina produkter och hur de kommunicerar. En stor del av varumärket är hur du uppfattas och upplevs av dina användare i digitala miljöer. Här stöttar vi våra kunder från breda penseldrag ner till pixelnivå.

  • Varumärkespositionering
  • Målgruppsanalys
  • Kanalval
  • Tonalitet

Visuella identiteter

Vi tar fram visuella identiteter och grafiska profiler för hur ditt företag ska se ut, kommunicera och upplevas. I vissa fall har våra kunder redan en visuell identitet och då utgår vi från den. Det är också vanligt att vi gör en digital anpassning av identiteten så att det grafiska uttrycket fungerar extra bra i digitala kanaler, med godkända kontrastvärden, webbsäkra färger, snabbladdade fonter m m.

  • Logotyper
  • Färger
  • Typografi
  • Bildmanér
  • Illustrationer och grafik
  • Tillgänglighetsanpassning (WCAG)

Designsystem

Designsystem är ett smart sätt att skapa en konsekvent användarupplevelse av ditt varumärke. Designsystemet samlar övergripande riktlinjer för de digitala komponenterna och kan också innehålla detaljerad information om vad som händer när användaren scrollar, navigerar och klickar sig fram.

  • Typografi och färgpaletter
  • Knappar och komponenter
  • Ikonbibliotek
  • Grafik och grafiska element
  • Riktlinjer för interaktiva element
  • Layout (marginaler och positionering)
Tillbaka till vårt utbud inom användarupplevelser